poniedziałek, 30 października 2017

Ziemia jest wspólna więc pamiętajmy o ekologi

Zawsze zastanawiała mnie kwestia oczyszczalni ścieków i ich działania. Ostatnio wyczytałam w Internecie, że oczyszczanie możemy podzielić na trzy różne działy, czyli lokalne, mogące służyć do czyszczenia bardzo niewielkich objętości ściekowych. Do większych nieczystości może służyć oczyszczanie centralne. Istnieje również oczyszczanie grupowe, czyli takie, które zawsze możemy wykorzystać w przypadku ścieków z jednego regionu. Również metody oczyszczania możemy podzielić na trzy kategorie – chemiczne, biologiczne i mechaniczne. Najbardziej zainteresowała mnie ostatnia opcja; dowiedziałam się, że podlega jej na przykład metoda rozdrabniania, cedzenia, czy też sedymentacji. Pracownicy wykorzystują do takich celów kraty i sita o różnej grubości. Gdyby jakaś oczyszczalnia ścieków zorganizowała wycieczkę, wraz z oprowadzaniem, z pewnością bardzo by mnie to zainteresowało, jednak chyba bym się nie zdecydowała ostatecznie, ponieważ jestem bardzo wrażliwa na różne nieprzyjemne zapachy, a do takich niewątpliwie możemy zaliczyć ścieki. Nie tak dawno doszłam do wniosku, że oczyszczanie biologiczne również jest bardzo interesujące- mało kto wie, że polega ono na usuwaniu rozkładalnych substancji i zanieczyszczeń. Wykorzystuje się do tego wiele populacji mikroorganizmów. Pomimo faktu jak bardzo interesująca może być oczyszczalnia ścieków, nie chciałabym aby takowa stanęła w moim bezpośrednim sąsiedztwie. Obecnie cieszę się, że świeżego powietrza, pomimo dużej odległości od centrum miasta, a w sąsiedztwie oczyszczalni nie byłoby to możliwe niestety. Co prawda wiem, że oczyszczalnie są ogromnie przydatne w społeczeństwie, jednakże zdaję sobie też z tego sprawę, że mieszkańcom taka bliskość może mocno utrudniać życie i nie spodobać się ze względu na bliskość zanieczyszczeń oraz nieprzyjemny zapach. Osoby mieszkające z dala od miasta mogą wziąć pod uwagę założenie u siebie własnej prywatnej oczyszczalni ścieków. Przeznaczone są one do domów nieobjętych systemem sieci kanalizacji. więcej na ten temat    Moim zdaniem zdecydowanie warto się zainteresować tym bardzo zajmującym tematem. Miejsce w którym żyjemy powinno po nas zostać w stanie zdatnym do życia dla następnych pokoleń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz